Följ din kortbeställning
När du har beställt ett bankkort kan du följa din beställning i appen eller internetbanken.
Följ din kortbeställning
Har du haft ett betal- och kreditkort eller bankkort, men har blivit av med det? Eller har du ett trasigt kort? För våra kreditkort beställer du ersättningskort, även kallat utbyteskort, genom att ringa Entercard. Våra bankkort kan du ersätta i internetbanken eller vår app.
Om du har blivit av med ditt kort måste du spärra kortet och polisanmäla det. Du kan spärra och ersätta ditt bankkort i internetbanken eller appen. Du kan även spärra kortet genom att ringa dygnet runt på 08-411 10 11 (funkar även från utlandet). Gäller både ditt bankkort och ditt betal-och kreditkort.
Om du blivit av med ett Mastercard kreditkort så skaffar du ersättningskort hos Entercard. Om det gäller ett Mastercard bankkort så ersätter du det i internetbanken eller appen. Följ stegen för att beställa.
Om du blivit av med något av dina Mastercard betal- och kreditkort, eller det gått sönder, beställer du nytt genom att ringa EnterCard.
Om du är osäker på om du har ett kreditkort eller bankkort kan du se sammanställningen av våra kort inom Mastercard.
När du har beställt ett bankkort kan du följa din beställning i appen eller internetbanken.
Följ din kortbeställning
Kom ihåg att du måste aktivera ditt nya bankkort efter att du fått hem det.
Aktivera ditt nya kort
Om du har glömt PIN-koden till ditt bankkort så hittar du information om den i internetbanken eller din app. Följ stegen.